Szukaj z sensem: Nowa kampania Otodom inspiruje do odwagi w poszukiwaniu wymarzonego domu

Mieszka w Tobie potrzeba zmian mieszkaniowych? Prędzej czy później zaczniesz szukać miejsca, które na nią odpowie. Otodom w najnowszej kampanii "Sensy" prezentuje 10 różnych historii, które odkrywają głębokie motywacje stojące za decyzjami o przeprowadzce i zachęcają do autentycznego podejścia do poszukiwania nowego domu. Kampania wystartowała 18 sierpnia w największych polskich stacjach telewizyjnych i tematycznych oraz w internecie, gdzie emitowane są spoty inspirowane wynikami tegorocznego badania „Szczęśliwy dom”. 

To nie jest kolejna kampania zachęcająca do kupna nieruchomości, skupiona na informacjach o metrażu czy lokalizacji. To opowieść o ludziach szukających swojego miejsca na świecie – o tych, którzy uciekają w ciszę lasu, o koneserach miejskiego gwaru, o budujących rodzinne gniazda, czy o tych, którzy po stracie szukają nowego początku. Kampania składa się z 10 autentycznych historii przedstawiających różne motywacje do zmiany miejsca zamieszkania. Trzy z nich, 30-sekundowe, będą emitowane w głównych stacjach telewizyjnych w Polsce oraz w kanałach tematycznych, natomiast wszystkie dostępne będą w kampanii internetowej i mediach społecznościowych. 

– Dom to coś więcej niż przestrzeń – to fundament naszego życia i odzwierciedlenie tego, kim naprawdę jesteśmy. W dzisiejszych czasach niepewności ludzie nie szukają tylko dachu nad głową – szukają miejsca, które stanie się ich własną definicją bezpieczeństwa, komfortu i spełnienia. Badania Otodom pokazują, że decyzje o zmianie miejsca zamieszkania coraz częściej wynikają z indywidualnych wartości i życiowych priorytetów. Nasza nowa kampania "Sensy" odkrywa prawdę, że w każdym z nas mieszka sens zmiany – ale nie zawsze jesteśmy go świadomi. W Otodom wierzymy, że odkrycie tego sensu to pierwszy krok do znalezienia domu, który sprosta nie tylko praktycznym oczekiwaniom, ale stanie się miejscem, które naprawdę odpowiada marzeniom. Nie podajemy gotowych rozwiązań – towarzyszymy w odkrywaniu tego, co naprawdę ma znaczenie i co pozwala zamienić przestrzeń w dommówi Anna Adrian, Head of Marketing Otodom.

Inspiracją do opowiedzenia historii ze spotów po raz kolejny był raport z cyklu “Szczęśliwy dom”, w ramach którego od 2021 roku Otodom bierze pod lupę dobrostan mieszkaniowy. W raporcie “Sens(y) zmian mieszkaniowych”, eksperci z wielu dziedzin, bazując na badaniach ilościowych i jakościowych, zidentyfikowali 12 różnych motywacji do przeprowadzek. A autorzy scenariusza przenieśli te codzienne chwile i emocje odczuwane przez mieszkańców na ekran. Wśród 10 historii znajdziemy m.in. rodzinę, która zamieszkała w domu w środku lasu, konesera lokalizacji z kamienicy w centrum miasta, dziewczynę wracającą do korzeni, samotną matkę, która zaczyna nowy rozdział życia, młode małżeństwo wijące gniazdo dla swojej rodziny czy wielopokoleniową rodzinę, która po latach zamieszkała obok siebie. Plan zdjęciowy trwał cztery dni, więc opowiedzenie tylu historii było prawdziwym wyzwaniem produkcyjnym i logistycznym. 

Za kreację kampanii po raz kolejny odpowiadała agencja Leo Warsaw.

– W kampaniach Otodom konsekwentnie stawiamy na prawdziwe historie i autentyczne relacje. W zeszłym roku w jednym ze spotów zagrał właściciel psa ze swoim własnym czworonogiem, a w tegorocznej kampanii w roli Konesera Lokalizacji widzimy autentycznego lokatora w jego własnym mieszkaniu. Dzięki temu bohater naszej opowieści czuje się dobrze w pokazanej przestrzeni i to widać oglądając efekt końcowy mówi Radek Dudzic z Leo Warsaw. W historiach, które opowiadamy każdy ma szansę odnaleźć swój „Sens” zadając sobie szczere pytanie, dlaczego chcemy mieszkać tam, a nie gdzie indziej. W czasach, gdy niepewność stała się jedyną pewnością, zachęcamy do odważnego zajrzenia w siebie i odkrycia prawdziwych motywacji stojących za marzeniem o nowym domu dodaje.

Kampania wyróżnia się nowatorskim, dokumentalnym podejściem do realizacji spotów reklamowych. Za kamerą stanął uznany reżyser Maciej Kowalczuk, znany z największych kampanii reklamowych w Polsce oraz wrażliwości na prawdziwych ludzi.

Czasem myślę, że taka niespodziewana zwyczajność jest lepsza niż wykreowana niezwykłość. W naszym podejściu próbujemy nie przeszkadzać aktorom w wyrażaniu emocji, czyli ograniczyć cały ten reklamowy warsztat, cyrk lampowo-oświetleniowo-sprzętowy do niezbędnego minimum, trzymać go w zasadzie poza miejscem akcji i pozwolić ludziom być sobą tłumaczy Maciej Kowalczuk, reżyser

Do projektu dołączył operator dokumentalny Piotr Pawlus, który zastosował rzadko spotykane w reklamie metody oświetlenia całego planu, dzięki czemu miał pełną dowolność pracy kamery z bohaterem. Nikt nie czekał do momentu, kiedy padnie hasło “kamera akcja”, bo wszystkie zachowania na planie, również te spontaniczne i niezaplanowane były rejestrowane. 

Za komunikację PR marki w mediach odpowiada agencja Linkleaders. Natomiast o kanały social media Otodom dba zespół Cut the mustard. Zakup TV koordynuje dom mediowy Mindshare. 

Agencja: Leo Warsaw

Kreacja: Radosław Dudzic, Robert Chudzik

Producent: Jolanta Skuza

Project Leader: Marta Tuczyńska

Dom Produkcyjny: Warsaw Production Team,

Producent: Sławomir Richert, Michał Zamencki

Reżyser: Maciej Kowalczuk

Muzyka: Tibor Szemzo http://szemzo.org/en/tibor-szemzo-2/ 

Postprodukcja: VEIN

Zajrzyj za kulisy kampanii "Sensy" | Jak robić reklamy, które wywołują emocje? – Making of 

Zobacz wszystkie spoty reklamowe z najnowszej kampanii Otodom:

A wiesz, że dzięki Otodom możesz odnaleźć miejsce, w którym odnajdziesz sens? 

Jeśli las mieszka w Tobie, prędzej czy później zamieszkasz w lesie 

Mieszka w Tobie domator? Prędzej czy później zamieszkasz tam, gdzie mieści się cały twój świat 

A wiesz, że możesz odnaleźć bliskość wśród tych których kochasz? 

Mieszkają w Tobie marzenia o karierze? Zamieszkaj tam, gdzie rozwiniesz skrzydła 

Wracasz w rodzinne strony? | Dom bliżej wspomnień znajdziesz na Otodom 

By zacząć nowy rozdział, czasem trzeba znaleźć w sobie odwagę do przeprowadzki 

Mieszkanie robi się za ciasne na waszą rodzinę? | Pobierz apkę Otodom i szukaj z sensem 

Wygoda, komfort, błogość - jeśli te słowa cię wołają, szukaj domu, który odpowie na twoje potrzeby! 

Poczuj smak niezależności ! Pobierz apkę Otodom i szukaj z sensem

Co wybierasz: mieć czy być? A wiesz, że... nie musisz?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij

Najnowsze historie

Website preview
Segment mikrokawalerek. Ile kosztuje życie na 25 mkw.?
25 metrów kwadratowych, czyli mniej więcej jedna czwarta pola bramkowego. Podaż tak małych mieszkań wzrasta – w II kwartale 2025 roku stanowiły 1,9% wszystkich ogłoszeń sprzedaży na rynku wtórnym. W segmencie najmu ich liczba zwiększyła się o 7% w ujęciu rocznym. Czy mikrokawalerki to alternatywa dla rosnących cen, czy praktyczna odpowiedź na potrzeby mieszkaniowe Polaków i ile trzeba za nie zapłacić?
media.otodom.pl
Website preview
Nawet 70% więcej w ciągu 5 lat – ceny transakcyjne wciąż na kursie wzrostowym
Dane NBP oraz Otodom potwierdzają, że w ciągu pięciu lat ceny transakcyjne mieszkań deweloperskich w siedmiu największych miastach Polski wzrosły o ok. 70%. To więcej niż stawki ogłoszeniowe, które w tym czasie skoczyły o ok. 66,5%. Co napędza te wzrosty przy niższej sprzedaży i rekordowej ofercie? Eksperci Otodom wskazują, że rynek nie zwalnia, ale zmienia się jego struktura i to, kto dziś kupuje mieszkania.
media.otodom.pl
Website preview
Jawność cen. Nowe obowiązki deweloperów i nierozstrzygnięte pytania
Komentuje: Katarzyna Kuniewicz, dyrektorka badań rynku Otodom
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl