„Anka szukała swojego miejsca na Ziemi”. Rusza nowa kampania reklamowa Otodom.

Trzy nowe spoty będzie można oglądać w telewizji już od 21 sierpnia. Kampania potrwa dziewięć tygodni i będzie emitowana w największych polskich mediach. Inspiracje dla nowej odsłony “platformy randkowej” Otodom zaczerpnięte zostały z tegorocznego badania dobrostanu mieszkańców Polski zrealizowanego przez markę w ramach projektu społecznego „Szczęśliwy dom”. Po raz kolejny domy znajdują swoich lokatorów, jeszcze trafniej odpowiadając na ich potrzeby.

Najnowsza kampania Otodom opowiada historie z życia wzięte. Powstała we współpracy z agencją Leo Burnett, która po raz kolejny znalazła receptę na to, jak łączyć domy i ludzi w sposób odpowiadający aktualnym nastrojom i wyzwaniom coraz bardziej różniących się pod względem potrzeb pokoleń mieszkańców Polski. Znów poznamy perspektywę domów i mieszkań - tych dużych, małych, starych i nowych. One również w poszukiwaniu “drugiej połówki” są głosem naszych czasów.

- Na przestrzeni ostatnich kilku lat świat się bardzo zmienił, zmieniły się realia, w których żyjemy. Wydaje nam się, że przyzwyczailiśmy się, przestawiliśmy zwrotnicę na nowe tory. I niby wiemy jak funkcjonować po nowemu, znamy zasady, znamy cele, ale w głębi nas pozostaje ta niezaspokojona tęsknota do oswojenia rzeczywistości na nasz własny sposób. A właśnie w domu, który traktujemy jak azyl, potrzeba ta jest najsilniejsza. Wyzwaniem było przekazanie tego w 30 sekund - tłumaczy ​ Tomasz Kartasiński, Senior Art Director Leo Burnett.

Dzięki pogłębionym badaniom nad dobrostanem mieszkańców Polski, skoncentrowanym na aspekcie mieszkaniowym, eksperci Otodom poznali wiele historii i wyciągnęli wiele wniosków, które pokazują, jak umacniać poczucie szczęścia w miejscu, w którym żyjemy.

Więcej niż tylko reklama

“Szczęśliwy dom”, w ramach którego zrealizowano badanie, to projekt zapoczątkowany w czasie pandemii w 2021 roku. Jego ​ celem jest wzmacnianie pewności ludzi w zakresie podejmowania świadomych i trafnych decyzji na rynku nieruchomości. W najnowszej, trzeciej edycji, na podstawie deklaracji reprezentatywnej grupy blisko 3000 mieszkańców Polski zbadano, co znaczy dla nas szczęście w trudnych ​ czasach. A wnioski z niego posłużyły nie tylko do wielopoziomowej analizy w wydawanych przez Otodom raportach. Stały się także punktem wyjścia dla kreacji nowej odsłony kampanii reklamowej.

- Nasza kampania jest czymś więcej niż bardzo dobrze zrealizowanymi reklamami. Przyświeca nam idea polepszania nastrojów ludzi, skłaniania do refleksji, że dom, w którym mieszkamy, jest miejscem, agregującym nasze emocje. Własne cztery kąty to azyl, w którym, jeśli chcemy, możemy czuć się szczęśliwi. Historie tegorocznej kampanii są różne, ale mamy nadzieję, że większość widzów znajdzie w nich część siebie lub jakiegoś aktualnego etapu w swoim życiu. Wierzę, że nasze opowieści będą dla nich inspiracją i motywatorem do brania sprawy we własne ręce. Każdy z nas jest zdolny do zmiany na lepsze, ale musimy to szczęście sami sobie wypracować - komentuje Anna Adrian, Head of Marketing ​ Otodom.

Tak różne, jak różne są potrzeby pokoleń

Każda opowieść jest inna i pokazuje pierwsze spotkanie nowego lokatora z domem. Te pierwsze wrażenia wcale nie są oczywiste. Każdy bohater musi otworzyć się na nowe, powoli oswajać cztery kąty, odkrywać atuty mieszkania czy domu, których nie widać od razu. Dzięki badaniu „Szczęśliwy dom” powstała narracja skierowana do trzech różnych grup odbiorców: młodych dorosłych; rodzin z dziećmi oraz tzw. silversów. Spoty powstały w rzeczywistych lokalizacjach, w tym w starej kamienicy z duszą, mniejszym mieszkaniu w bloku i domu, który okazuje się być idealnym miejscem nie tylko na biuro, ale też na przeżywanie rodzinnych chwil.

- To duże emocje i ważne w życiu każdego chwile - zmiana miejsca zamieszkania. Często jedne z najważniejszych niezależnie od wieku. Przedstawienie tego w reklamie, w 30 sekundach, to duże wyzwanie. Trzeba być dobrze przygotowanym, mieć bardzo konkretne założenia i cenić każdą klatkę - mówi reżyser Bartosz Dombrowski.

Otodom kontynuuje przyjęty w poprzednich latach zabieg kreacyjny polegający na tym, że to domy snują opowieści o swoich lokatorach, są świadkami ich zmiany, dojrzewania do pewnych decyzji, otwierania się na nowe doświadczenia. Są też adresem, pod którym spełniają swoje marzenia. Za przekucie tej wizji w obraz odpowiadał producent Beniamin Onaszkiewicz z Lucky Luciano Pictures.

Spotom telewizyjnym będą towarzyszyć działania digitalowe oraz PR, a także influencer marketing i kampania ​ w mediach społecznościowych. Oficjalnym startem crossmediowej kampanii będzie pierwsza Otodomówka, czyli nowy format briefingu prasowego z udziałem ekspertów Otodom oraz ambasadorów, w tym Marka Kamińskiego, Joanny Okuniewskiej i Moniki Mrozowskiej. Zakup TV koordynuje dom mediowy Mindshare, za digital odpowiedzialny jest SalesTube. Za komunikację PR marki w mediach odpowiada agencja Linkleaders. Natomiast o kanały social media Otodom dba zespół dotRelations.

Share

Latest News

Website preview
Średnie stawki najmu na razie bez szans na większe spadki
W kwietniu liczba ofert i aktywność najemców spadły, ale ceny pozostały niewzruszone. Średni czynsz utrzymał się na poziomie 3,6 tys. zł, mimo mniejszej podaży i słabszego popytu. Eksperci przewidują, że obniżka stóp procentowych nie wpłynie w najbliższym czasie na rynek najmu, a impulsów do większych zmian spodziewać można się dopiero latem.
media.otodom.pl
Website preview
Ile metrów kwadratowych można dziś kupić za przeciętną pensję?
Choć w 2024 roku realne wynagrodzenia w Polsce poszły w górę, to przeciętna pensja brutto pozwala na zakup jedynie 0,65–0,67 m² mieszkania. Jak wskazują dane Otodom, największą dostępność metrażu oferują miasta średniej wielkości, takie jak Rzeszów, gdzie za miesięczne wynagrodzenie można nabyć aż 0,75 mkw. na rynku deweloperskim. Tymczasem w metropoliach, takich jak Warszawa czy Kraków, przeciętne dochody wystarczają na mniej niż 0,53 mkw. Sprawdzamy, gdzie relacja zarobków do cen mieszkań wypada najkorzystniej.
media.otodom.pl
Website preview
Portret polskiego kredytobiorcy. Jak kredyt hipoteczny wpływa na styl życia? 
Dla Polaków mieszkanie na własność to wciąż symbol sukcesu – ale w praktyce najczęściej oznacza wieloletni kredyt hipoteczny. Według raportu “Szczęśliwy dom. Mieszkaniowe mieć czy być” dla 87% osób w wieku 26-35 lat to jedyny sposób, by spełnić marzenie o własnych czterech kątach. Co się zmienia, gdy rata kredytu staje się najważniejszą pozycją w domowym budżecie?
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl