Za Cukrownią i Śródmieście najbardziej zakorkowanymi dzielnicami Lublina

Ranking Dzielnic Otodom 2020 - Komunikacja w Lublinie

Mało kto ma to szczęście, by wszystko mieć “pod nosem”, w promieniu kilku minut spaceru. Codzienne dojazdy potrafią podkradać całkiem sporo naszego czasu. Dlatego ważnym aspektem wyboru miejsca do życia jest jego dobre skomunikowanie. Sprawdź w Rankingu Dzielnic Otodom, które dzielnice Lublina wypadły pod tym względem najlepiej!

 

Transport publiczny w Lublinie

Przesycenie miasta ruchem samochodowym ma negatywny wpływ na środowisko, wiąże się bowiem ze zwiększeniem poziomu zanieczyszczenia powietrza, korkami, przekształcaniem terenów zielonych na miejsca parkingowe, a obciążenie dróg powoduje szybsze ich zużycie. Dlatego tak ważne jest, aby władze miasta zapewniły sprawną sieć transportu publicznego i alternatywne formy przemieszczania się po mieście. 

Transport publiczny w Lublinie opiera się na autobusach i trolejbusach, funkcjonuje też węzeł kolejowy. Wprowadzenie tramwajów jest tu niemożliwe ze względu na specyficzną topografię miasta. W Polsce trolejbusy nie są zbyt popularną formą transportu publicznego, a Lublin jest jednym z czterech miast w Polsce, obok Gdyni, Sopotu i Tychów, w których działają te elektryczne pojazdy. 

W Lublinie od 2014 można wypożyczyć rowery, w ramach Lubelskich Rowerów Miejskich. Od momentu powstania system został dwukrotnie rozbudowany. ​ Miasto ​ rokrocznie rozszerza swoją sieć dróg rowerowych – na przestrzeni 2019 roku powstało nowych (albo zostało przebudowanych) ok. 18,8 km dróg i pasów rowerowych. 

Czechów Północny najlepiej ocenianą dzielnicą

Okazuje się, że pod względem komunikacji w Rankingu Dzielnic Otodom 2020 wyniki czołowych dzielnic Lublina są bardzo zbliżone, a o kolejności decydowały ułamki punktów. W ogólnej klasyfikacji na pierwszym miejscu sytuuje się Czechów Północny, chociaż nie triumfuje on w żadnej ze składowych kategorii. Na Czechowie Północnym podkreśla się sprawną sieć komunikacji miejskiej i łatwy dostęp do alternatywnych form przemieszczania się – w obrębie dzielnicy stacjonują rowery miejskie, znajduje się również pętla autobusowa. Najgorzej wypada tam kwestia miejsc do parkowania. 

– Na Czechowie Północnym infrastruktura związana z komunikacją jest znakomicie rozwinięta. Lublin swego czasu zasłynął z największej ilości wypożyczonych rowerów w rankingu w porównaniu nawet z Krakowem, czy Poznaniem. Lublin to miasto kompaktowe, ani za duże, ani za małe, dlatego rowery to świetny środek komunikacji. Liczba uczelni państwowych oraz prywatnych jest ogromna, a to właśnie studenci często wybierają rower jako środek transportu – podkreśla Łukasz Łukawski, 4te Piętro.

Tłoczno w komunikacyjnej czołówce

Oceniając wyniki Rankingu Dzielnic Otodom 2020 w kategorii komunikacja, warto zwrócić uwagę na fakt, że czołowe miejsca zostały przydzielone w oparciu o minimalne różnice, sięgające dosłownie setnych części punktu. Zwycięski Czechów Północny oceniony był na 3,91, drugie miejsce zajął o jedną setną punktu gorszy Sławinek, a na trzecim ex aequo znalazły się Konstantynów i Felin, ocenione na 3,89. Jeśli dodać do tego, że kolejne w rankingu Abramowice i Szerokie były z kolei od przed chwilą wspomnianych dzielnic gorsze o zaledwie dwie setne punktu – obrazuje to jak wyrównana była rankingowa stawka.

Problematyczne dzielnice Lublina

Za najbardziej zakorkowane dzielnice uznaje się Za Cukrownią i Śródmieście. Brak miejsc do parkowania najdotkliwiej odczuwają mieszkańcy dzielnicy Głusk, chociaż to nie jedyny problem, z którym muszą się borykać - ​ na tle pozostałych dzielnic najgorzej wypada też kwestia związana ze sprawnością komunikacji miejskiej. 

Lublin w szerszym kontekście

Na tle innych polskich miast pod względem komunikacyjnym Lublin wypada całkiem nieźle. Zajął wysokie, trzecie miejsce w zestawieniu 12 polskich miast - z oceną 3,66, wyprzedzony jedynie przez Gdynię (3,69) oraz Białystok (3,75). Ostatnie miejsce pod względem komunikacji zajęły ex aequo dwa miasta: Łódź i Kraków (3,32).

AUDIO - wypowiedź Jarosława Krawczyka z Otodom

MP3 1.3 MB

 

Share

Latest News

Website preview
Nowa fala na rynku nieruchomości – deweloperzy i nabywcy stawiają na mniejsze miasta
Lublin, Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszów, Kielce i Białystok zyskują na znaczeniu. Działający tam deweloperzy sprzedali w kwietniu ponad 820 mieszkań, co oznacza wzrost o 25% r/r. Mimo dynamicznego przyrostu oferty (43% r/r), sprzedaż na tych lokalnych rynkach utrzymuje od 3 miesięcy stabilny poziom, porównywalny do tego z początku 2024 r. Z kolei ceny, choć stabilne, doganiają te z większych aglomeracji.
media.otodom.pl
Website preview
Średnie stawki najmu na razie bez szans na większe spadki
W kwietniu liczba ofert i aktywność najemców spadły, ale ceny pozostały niewzruszone. Średni czynsz utrzymał się na poziomie 3,6 tys. zł, mimo mniejszej podaży i słabszego popytu. Eksperci przewidują, że obniżka stóp procentowych nie wpłynie w najbliższym czasie na rynek najmu, a impulsów do większych zmian spodziewać można się dopiero latem.
media.otodom.pl
Website preview
Ile metrów kwadratowych można dziś kupić za przeciętną pensję?
Choć w 2024 roku realne wynagrodzenia w Polsce poszły w górę, to przeciętna pensja brutto pozwala na zakup jedynie 0,65–0,67 m² mieszkania. Jak wskazują dane Otodom, największą dostępność metrażu oferują miasta średniej wielkości, takie jak Rzeszów, gdzie za miesięczne wynagrodzenie można nabyć aż 0,75 mkw. na rynku deweloperskim. Tymczasem w metropoliach, takich jak Warszawa czy Kraków, przeciętne dochody wystarczają na mniej niż 0,53 mkw. Sprawdzamy, gdzie relacja zarobków do cen mieszkań wypada najkorzystniej.
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl