Śródka najlepiej skomunikowanym rejonem Poznania
Ranking Dzielnic Otodom 2020 - Komunikacja w Poznaniu
8 lipca 2020
Sprawnie działająca sieć transportu publicznego i obecność alternatywnych środków komunikacji, to elementy bardzo istotne dla każdego dużego miasta. Wbrew częstym narzekaniom poznaniaków, stolica Wielkopolski wcale nie wygląda źle pod względem łatwości przemieszczania się. Która dzielnica najlepiej, a gdzie jest jeszcze sporo do zrobienia? Sprawdź w Rankingu Dzielnic Otodom!
Poznań nie tylko dla samochodów
Komunikacja miejska w Poznaniu opiera się na transporcie tramwajowym i autobusowym, połączonym z większością ościennych gmin. Duże nadzieje mieszkańców obrzeży i pobliskich miejscowości budzi uruchamiana etapami Poznańska Kolej Metropolitalna. Po stolicy Wielkopolski można się poruszać także rowerem - własnym lub miejskim, skuterem, hulajnogą bądź samochodem na minuty. Jak możliwości docierania z punktu A do punktu B oceniają mieszkańcy poszczególnych dzielnic Poznania?
Ze Śródki dostaniesz się wszędzie
Ranking Dzielnic, przeprowadzony przez portal Otodom, bazował na przydzielaniu przez mieszkańców Poznania punktacji w skali od 1 do 5 poznańskim dzielnicom, oceniając różne aspekty związane ze sprawnością komunikacyjną.
Najlepiej ocenioną dzielnicą jest obszar Ostrowa Tumskiego i Śródki, z ogólną punktacją wynoszącą 3,91. W obrębie Śródki znajduje się pętla Rondo Śródka, która funkcjonuje jako dworzec autobusowy, obsługujący linie miejskie i podmiejskie, przez tę dzielnicę przebiegają też linie tramwajowe.
Malowniczy krajobraz Ostrowa Tumskiego i otoczenie Warty, zachęca mieszkańców do poruszania się alternatywnymi do samochodu formami transportu, między innymi rowerami, które można wypożyczyć na terenie Ronda Śródka. Za najmniej zakorkowaną dzielnicę uznaje się Świerczewo, które sytuuje się na drugim miejscu w rankingu.
Strzeszyn gorszy od Naramowic
Rewersem do Świerczewa okazują się Naramowice, które w rankingu znalazły się na drugim od końca miejscu, mając najbardziej zakorkowane drogi. O ciężkiej sytuacji komunikacyjnej mieszkańców tej dzielnicy mówiono już wiele, stąd decyzje władz miasta o budowie linii tramwajowej prowadzącej na Naramowice.
To nie ta dzielnica zajęła jednak ostatnie miejsce w rankingu. Najgorzej oceniano Strzeszyn, piętnując zwłaszcza odstającą od poznańskich standardów komunikację miejską. Do opinii publicznej przebijały się głosy mieszkańców Strzeszyna, dzielnicy oddalonej od centrum, sygnalizujące, że połączenia autobusowe są zbyt rzadkie, a autobusy bywają zatłoczone. Czy uruchomiona właśnie Poznańska Kolej Metropolitalna zmieni postrzeganie tej okolicy?
Wynik Strzeszyna może być pewnym zaskoczeniem.. To fakt, że patrząc na komunikację miejską, mieszkańcy zdani są tam wyłącznie na autobusy i Kolej Metropolitalną. Rozkłady jazdy nie są jednak zbyt gęste i właśnie , to może być uciążliwe.Patrząc na dzisiejsze trendy: więcej zieleni, mniej miejsc parkingowych i więcej dróg rowerowych Strzeszyn wpisuje się w modę, ale jak widać dla mieszkańców jest to utrudnieniem. Może być to spowodowane też ostatnim rozwojem tej dzielnicy gdzie na przestrzeni roku powstało bardzo dużo nowych inwestycji mieszkaniowych – komentuje Daria Dziwisz, Real Estate 24.
Poznań na czwartym miejscu
Wbrew częstym opiniom krytykującym choćby poznańskie korki, stolica Wielkopolski wcale nie wypada źle na tle innych miast. Na 12 badanych miejscowości najbardziej zadowoleni z komunikacji w swojej okolicy okazali się mieszkańcy Białegostoku (3,75), Gdyni (3,69) i Lublina (3,66). Poznań, ex aequo z Katowicami zajął miejsce tuż za podium, z oceną 3,56. Najgorszą opinię o komunikacji mają mieszkańcy Łodzi i Krakowa (3,32), a niewiele lepiej jest we Wrocławiu (3,38), Warszawie (3,47) i Bydgoszczy (3,49).
AUDIO - wypowiedź Jarosława Krawczyka z Otodom
MP3 - 1.3 Mb