Śródka najlepiej skomunikowanym rejonem Poznania

Ranking Dzielnic Otodom 2020 - Komunikacja w Poznaniu

Sprawnie działająca sieć transportu publicznego i obecność alternatywnych środków komunikacji, to elementy bardzo istotne dla każdego dużego miasta. Wbrew częstym narzekaniom poznaniaków, stolica Wielkopolski wcale nie wygląda źle pod względem łatwości przemieszczania się. Która dzielnica najlepiej, a gdzie jest jeszcze sporo do zrobienia? Sprawdź w Rankingu Dzielnic Otodom!

 

Poznań nie tylko dla samochodów

Komunikacja miejska w Poznaniu opiera się na transporcie tramwajowym i autobusowym, połączonym z większością ościennych gmin. Duże nadzieje mieszkańców obrzeży i pobliskich miejscowości budzi uruchamiana etapami Poznańska Kolej Metropolitalna. Po stolicy Wielkopolski można się poruszać także rowerem - własnym lub miejskim, skuterem, hulajnogą bądź samochodem na minuty. Jak możliwości docierania z punktu A do punktu B oceniają mieszkańcy poszczególnych dzielnic Poznania?

Ze Śródki dostaniesz się wszędzie

Ranking Dzielnic, przeprowadzony przez portal Otodom, bazował na przydzielaniu przez mieszkańców Poznania punktacji w skali od 1 do 5 poznańskim dzielnicom, oceniając różne aspekty związane ze sprawnością komunikacyjną. 

Najlepiej ocenioną dzielnicą jest obszar Ostrowa Tumskiego i Śródki, z ogólną punktacją wynoszącą 3,91. W obrębie Śródki znajduje się pętla Rondo Śródka, która funkcjonuje jako dworzec autobusowy, obsługujący linie miejskie i podmiejskie, przez tę dzielnicę przebiegają też linie tramwajowe. 

Malowniczy krajobraz Ostrowa Tumskiego i otoczenie Warty, zachęca mieszkańców do poruszania się alternatywnymi do samochodu formami transportu, między innymi rowerami, które można wypożyczyć na terenie Ronda Śródka. Za najmniej zakorkowaną dzielnicę uznaje się Świerczewo, które sytuuje się na drugim miejscu w rankingu.

Strzeszyn gorszy od Naramowic

Rewersem do Świerczewa okazują się Naramowice, które w rankingu znalazły się na drugim od końca miejscu, mając najbardziej zakorkowane drogi. O ciężkiej sytuacji komunikacyjnej mieszkańców tej dzielnicy mówiono już wiele, stąd decyzje władz miasta o budowie linii tramwajowej prowadzącej na Naramowice.

To nie ta dzielnica zajęła jednak ostatnie miejsce w rankingu. Najgorzej oceniano Strzeszyn, piętnując zwłaszcza odstającą od poznańskich standardów komunikację miejską. Do opinii publicznej przebijały się głosy mieszkańców Strzeszyna, dzielnicy oddalonej od centrum, sygnalizujące, że połączenia autobusowe są zbyt rzadkie, a autobusy bywają zatłoczone. Czy uruchomiona właśnie Poznańska Kolej Metropolitalna zmieni postrzeganie tej okolicy? 

Wynik Strzeszyna może być pewnym zaskoczeniem.. To fakt, że patrząc na komunikację miejską, mieszkańcy zdani są tam wyłącznie na autobusy i Kolej Metropolitalną. Rozkłady jazdy nie są jednak zbyt gęste i właśnie , to może być uciążliwe.Patrząc na dzisiejsze trendy: więcej zieleni, mniej miejsc parkingowych i więcej dróg rowerowych Strzeszyn wpisuje się w modę, ale jak widać dla mieszkańców jest to utrudnieniem. Może być to spowodowane też ostatnim rozwojem tej dzielnicy gdzie na przestrzeni roku powstało bardzo dużo nowych inwestycji mieszkaniowych – komentuje Daria Dziwisz, Real Estate 24.

Poznań na czwartym miejscu

Wbrew częstym opiniom krytykującym choćby poznańskie korki, stolica Wielkopolski wcale nie wypada źle na tle innych miast. Na 12 badanych miejscowości najbardziej zadowoleni z komunikacji w swojej okolicy okazali się mieszkańcy Białegostoku (3,75), Gdyni (3,69) i Lublina (3,66). Poznań, ex aequo z Katowicami zajął miejsce tuż za podium, z oceną 3,56. Najgorszą opinię o komunikacji mają mieszkańcy Łodzi i Krakowa (3,32), a niewiele lepiej jest we Wrocławiu (3,38), Warszawie (3,47) i Bydgoszczy (3,49).

AUDIO - wypowiedź Jarosława Krawczyka z Otodom

MP3 1.3 MB

 

Share

Najnowsze historie

Website preview
Najem w Polsce na zakręcie: rekordowy popyt, coraz mniej ofert i pytanie – wynajmować czy sprzedawać?
W czerwcu rynek najmu znalazł się w punkcie napięcia. Z jednej strony obserwujemy kontynuację spadku podaży – o ponad 3% względem maja. Z drugiej odbudowę popytu, z najwyższą czerwcową liczbą odpowiedzi na ogłoszenia od 2020 roku. W tle tych dynamik decyzja Rady Polityki Pieniężnej, która w lipcu ponownie obniżyła stopy procentowe. Czy to moment, w którym właściciele mieszkań zaczną wycofywać się z rynku najmu i ruszą ze sprzedażą mieszkań, zanim sytuacja znów się odwróci?
media.otodom.pl
Website preview
Dlaczego nowe mieszkanie bez balkonu jest droższe?
Na polskim rynku mieszkaniowym balkon od lat postrzegany jest jako jedno z najbardziej pożądanych udogodnień. Wydawać by się mogło, że podwyższa ono cenę nieruchomości. Pod prąd idzie rynek deweloperski, gdzie za metr kwadratowy mieszkania bez balkonu czy ogrodu zapłacimy średnio 16% więcej niż za lokal z takim udogodnieniem. Z czego to wynika?
media.otodom.pl
Website preview
Rynek mieszkaniowy na hamulcu. Po majowym odbiciu – chłodny czerwiec
Po majowym odbiciu rynek deweloperski znów zwolnił. W czerwcu na siedmiu największych rynkach sprzedano niespełna 3,1 tys. mieszkań, co pokazuje, że efekt obniżki stóp procentowych był jedynie chwilowy. Uwagę zwraca też wyraźna przewaga popytu nad nową podażą – takiej dysproporcji nie widziano od września 2023 roku, kiedy rynek napędzał program „Bezpieczny Kredyt 2%”. Spadki nie ominęły również rynku wtórnego, gdzie maleje zarówno liczba ofert, jak i aktywność kupujących.
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl