Mieszkańcy stolicy zadowoleni z komunikacji

Ranking Dzielnic Otodom 2020 - komunikacja w Warszawie

Choć trudno wymagać, aby po niemal dwumilionowej Warszawie można było poruszać się równie sprawnie, co po małych miejscowościach, mieszkańcy stolicy bardzo wysoko oceniają komunikację w swoim mieście. W której dzielnicy Warszawy zdaniem respondentów są najmniejsze korki? Gdzie jest najbardziej rozwinięty transport alternatywny? Gdzie komunikacja miejska działa najsprawniej? Sprawdź wyniki naszego raportu!

 

Na potrzeby drugiego Rankingu Dzielnic Otodom zapytaliśmy prawie 5000 warszawiaków, jak oceniają komunikację w poszczególnych dzielnicach stolicy. Pod uwagę braliśmy pięć czynników:

  • łatwy dojazd w różne miejsca
  • sprawną komunikację miejską
  • korki w Warszawie
  • łatwo dostępny transport alternatywny
  • dostępność miejsc do parkowania

Okazało się, że mieszkańcy stolicy wysoko oceniają poruszanie się po mieście, choć wskazali też kilka kwestii wymagających poprawy. Sprawdź, co najbardziej irytuje warszawiaków!

Ursynów zwycięża mimo problemów z korkami

Najwyższą łączną ocenę w kategorii „komunikacja” w rankingu dzielnic Warszawy uzyskał Ursynów. Co prawda respondenci sygnalizowali problemy z korkami w tej lokalizacji, jednak bardzo wysoka ocena za komunikację miejską i łatwy dojazd w niemal każde miejsce Warszawy przechyliły szalę zwycięstwa. 

Skoro już jesteśmy przy korkach, to warszawiacy za najmniej zatłoczone uznali ulice Bielan, Żoliborza i Ursusa. Miejsce do parkowania z kolei najłatwiej znaleźć w Wesołej, Wawrze i Rembertowie. Niestety w ich przypadku ze względu na pozostałe kryteria łączna ocena wypadła nie najlepiej.

Pięć najlepiej skomunikowanych dzielnic Warszawy według mieszkańców stolicy to:

  1. Ursynów
  2. Bielany
  3. Praga-Południe
  4. Żoliborz
  5. Praga-Północ

– Ursynów i Bielany nie są dzielnicami centralnymi, więc na pierwszy rzut oka ich wysoka ocena może dziwić. Rozwiązanie znajduje się pod ziemią - obie dzielnice obsługuje warszawskie metro. Myślę, że to podstawowy powód wysokiej oceny wspomnianych dzielnic. Drugim może być wygodna komunikacja rowerowa. Zarówno w Lesie Kabackim jak i Bielańskim od lat jest doskonała infrastruktura dla rowerzystów. Ścieżki rowerowe, dodatkowe oznaczenia, bezpieczne przejazdy - to wszystko powstaje i zmienia się na naszych oczach w ostatnich latach. Na Ursynowie i Bielanach wyraźnie najszybciej. Postrzeganie roweru jako alternatywnego środka transportu zmienia się, a ułatwia to także wysoka dostępność rowerów miejskich – komentuje Małgorzata Podbielska, En Casa Premium Real Estate.

Rembertów, Białołęka, Wesoła – tu jeździ się gorzej

Spójrzmy teraz na wyniki z drugiego końca listy. Nie odstają one zbytnio od tych z czołówki, wygląda więc na to, że w stolicy nie ma problemu nierównego dostępu do komunikacji. Wyjątkiem jest fatalna ocena Rembertowa w kategorii korków, mocno odstająca od średniej.

Sporym zaskoczeniem jest też pozycja Śródmieścia. W pierwszej edycji Rankingu Dzielnic Otodom Śródmieście zajęło pierwsze miejsce, w edycji 2020 jest dopiero 10. To też największy spadek w naszym zestawieniu.

Generalnie komunikacja w Warszawie została oceniona bardzo wysoko przez jej mieszkańców. Największy problem, jaki sygnalizowali respondenci, to spore korki. Być może dlatego warszawiacy doceniają transport miejski i komunikację alternatywną. 

Warszawa na tle innych miast

Na tle pozostałych 11 miast, dla których Otodom przygotował Ranking Dzielnic 2020, Warszawa ​ uplasowała się na ósmym miejscu z oceną 3,47 punktu. Na pierwszym miejscu w kategorii “komunikacja” znalazł się Białystok, który zdobył 3,75 punktu, na drugim Gdynia (3,69), a trzecim Lublin (3,66). Najmniej zadowoleni z komunikacji w swoich miastach są mieszkańcy Krakowa i Łodzi. W obu miastach ocena w tej kategorii to zaledwie 3,32.

AUDIO - wypowiedź Jarosława Krawczyka z Otodom

MP3 1.3 MB

 

Share

Latest News

Website preview
Portret polskiego kredytobiorcy. Jak kredyt hipoteczny wpływa na styl życia? 
Dla Polaków mieszkanie na własność to wciąż symbol sukcesu – ale w praktyce najczęściej oznacza wieloletni kredyt hipoteczny. Według raportu “Szczęśliwy dom. Mieszkaniowe mieć czy być” dla 87% osób w wieku 26-35 lat to jedyny sposób, by spełnić marzenie o własnych czterech kątach. Co się zmienia, gdy rata kredytu staje się najważniejszą pozycją w domowym budżecie?
media.otodom.pl
Website preview
Mieszkaniówka na rozdrożu. Kupować czy nie – oto jest pytanie
W kwietniu sprzedano najmniej mieszkań deweloperskich od początku roku – zaledwie 3,15 tys., podczas gdy oferta na siedmiu głównych rynkach wzrosła aż o 40% w porównaniu do ubiegłego roku. Stabilizacja cen i spadek aktywności na rynku wtórnym oraz najmie wskazują na niepewność, którą potęgują zapowiedziane programy wsparcia i oczekiwania na decyzje dotyczące stóp procentowych. Czy będzie przełom w kolejnych miesiącach?
media.otodom.pl
Website preview
Rynek nieruchomości oczami klientów: mniejsze obawy i duże nadzieje
Nastroje klientów na rynku nieruchomości wyraźnie się zmieniają. Obawy przed dalszymi wzrostami cen słabną – w marcu odsetek osób spodziewających się podwyżek spadł do 52%. Jednak mimo stabilizacji i rekordowej liczby dostępnych mieszkań, ponad 1/3 kupujących wciąż odczuwa presję czasu. Połowa badanych dostrzega potrzebę wprowadzenia nowego programu wsparcia kredytobiorców, szczególnie sprzedający i najemcy. Z kolei największym zainteresowaniem nadal cieszy się rynek wtórny - wynika z „Monitora Nastrojów Klientów Nieruchomości” Otodom.
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl