Korki w Gdańsku niestraszne mieszkańcom Brzeźna

Jak jeździ się po Gdańsku? Czy w centrum często powstają korki? Czy łatwo o miejsce do parkowania? Jak działa transport miejski? Czy w mieście jest wystarczająca ilość ścieżek rowerowych? Czy dostępne są hulajnogi i rowery na wynajem? Na potrzeby Rankingu Dzielnic Otodom zadaliśmy te pytania mieszkańcom Gdańska. Poprosiliśmy przy tym mieszkańców różnych dzielnic o wskazanie, czy w ich dzielnicy jeździ się najwygodniej, niezależnie od środka transportu. Oto, czego się dowiedzieliśmy.

 

Największy problem: korki i brak miejsc do parkowania

Gdańsk nie odstaje od większości polskich miast, które badaliśmy na potrzeby Rankingu Dzielnic Otodom. Także i tu ankietowani zgłaszali najwięcej zastrzeżeń do korków oraz zbyt małej liczby miejsc do parkowania – i to niezależnie od dzielnicy. Bardzo wysoko za to oceniono komunikację publiczną i transport alternatywny.

Brzeźno i Przymorze Małe – stąd wszędzie wygodnie dojedziesz 

Niekwestionowanym zwycięzcą drugiej edycji rankingu dzielnic Gdańska zostało Brzeźno, które awansowało aż o dwanaście pozycji. O tak wysokiej lokacie zadecydowała w dużej mierze wysoka ocena za brak korków – zdaniem mieszkańców Gdańska po Brzeźnie jeździ się płynnie i wygodnie. 

Brzeźno zostało ocenione przez ankietowanych na imponujące 4,28 punktu na 5 możliwych. Drugą dzielnicą, której udało się przekroczyć magiczną granicę 4 punktów okazało się Przymorze Morskie, które zgarnęło 4,01 punktu.

Przez Brzeźno oraz Przymorze Małe przechodzi nadmorska ścieżka rowerowa, którą można dojechać aż do Gdyni. Obie dzielnice dysponują łatwym dostępem do tramwajów i autobusów. Przymorze dodatkowo posiada dostęp do Szybkiej Kolei Miejskiej. Wszystko to przekłada się na komfort podróżowania po tych częściach miasta – informuje Sebastian Wielgus, laureat nagrody Lider Nieruchomości Otodom 2019 w kategorii Pośrednik Roku.

Mieszkańcy chcą zmian na Matarnii i Letnicy 

Na drugim krańcu zestawienia uplasowała się Matarnia i Letnica. Pierwsza została oceniona na 2,80 punktu, zaś druga na 2,86 punktu. W obu przypadkach ankietowani skarżyli się tu niemal na wszystko – od korków, przez brak miejsc do parkowania, średnio działającą komunikację miejską po braki w dostępności transportu alternatywnego.

Matarnia dysponuje komunikacją autobusową oraz nowo powstałym przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitarnej. Dostęp do niej nie jest jednak przesadnie wygodny. Odległości, które trzeba pokonać, aby dostać się do przystanków, są dość duże. Letnica zaś w ostatnich latach dynamicznie się rozwinęła. Niestety za tymi zmianami nie nadążył rozwój komunikacji miejskiej, co z pewnością miało duży wpływ na ocenę tej dzielnicy przez mieszkańców – dodaje Sebastian Wielgus.

Choć Gdańsk boryka się z problemami typowymi dla dużych miast, czyli korkami i ograniczoną liczbą miejsc parkingowych, to mieszkańcy dość wysoko oceniają komunikację po mieście. Zdaniem ankietowanych najlepiej – i to niezależne od środka transportu – jeździ się po Brzeźnie i Przymorzu Małym. Najwięcej zmian w tej kwestii wymagają z kolei Matarnia i Letnica.

W porównaniu z innymi miastami komunikacja w Gdańsku wypada przeciętnie, ze średnią 3,51 znajduje się na 6 miejscu spośród 12 miast, dla których Otodom przygotował Ranking Dzielnic 2020. Najwyższa średnia ocena padła w Białymstoku (3,75), a najniższa - w Łodzi i Krakowie (po 3,32). 

AUDIO - wypowiedź Jarosława Krawczyka z Otodom

MP3 1.6 MB

 

Share

Latest News

Website preview
Rynek mieszkaniowy reaguje na obniżkę stóp procentowych
Wiele wskazuje na to, że na rynku mieszkaniowym widać już pierwsze efekty obniżki stóp procentowych. Według danych Otodom do 15 maja przeciętna dzienna sprzedaż mieszkań deweloperskich na siedmiu głównych rynkach była najwyższa od roku. Rezerwacje osiągnęły poziomy z końcówki 2023 r., a wzrost aktywności osób poszukujących własnego M sięgnął nawet 20% r/r. A to, jak podkreślają eksperci, może zapowiadać ożywienie na rynku w najbliższych miesiącach.
media.otodom.pl
Website preview
Nowa fala na rynku nieruchomości – deweloperzy i nabywcy stawiają na mniejsze miasta
Lublin, Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszów, Kielce i Białystok zyskują na znaczeniu. Działający tam deweloperzy sprzedali w kwietniu ponad 820 mieszkań, co oznacza wzrost o 25% r/r. Mimo dynamicznego przyrostu oferty (43% r/r), sprzedaż na tych lokalnych rynkach utrzymuje od 3 miesięcy stabilny poziom, porównywalny do tego z początku 2024 r. Z kolei ceny, choć stabilne, doganiają te z większych aglomeracji.
media.otodom.pl
Website preview
Średnie stawki najmu na razie bez szans na większe spadki
W kwietniu liczba ofert i aktywność najemców spadły, ale ceny pozostały niewzruszone. Średni czynsz utrzymał się na poziomie 3,6 tys. zł, mimo mniejszej podaży i słabszego popytu. Eksperci przewidują, że obniżka stóp procentowych nie wpłynie w najbliższym czasie na rynek najmu, a impulsów do większych zmian spodziewać można się dopiero latem.
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl