Jak podbić rynek nieruchomości?

Najlepsze praktyki agentów nieruchomości w Kodeksie Agenta Pro

Co sprawia, że jesteśmy zadowoleni ze współpracy z agentem nieruchomości? Jakie praktyczne rozwiązania powodują, że współpraca na linii agent i klient przebiega efektywnie? Na te i wiele innych pytań odpowiada Kodeks Agenta Pro – zbiór najlepszych praktyk zebranych przez laureatów i ekspertów w ramach prestiżowego konkursu Lider Nieruchomości Otodom. Dzięki wskazówkom i radom, z których mogą korzystać zarówno klienci, jak i agenci, wspólne poszukiwanie nieruchomości, będzie jeszcze prostszym i przyjemniejszym procesem.

– Opanowanie na co dzień wszystkich wymiarów zarządzania doświadczeniem klienta – bez wcześniej przygotowanej strategii – jest niemal niewykonalne. Dlatego profesjonalne firmy, wdrażają standardy obsługi swoich klientów. Kodeks Agenta Pro jest właśnie takim solidnym punktem oparcia dla każdej agencji nieruchomości w Polsce. Stworzyliśmy go, aby budowanie pozytywnych, trwałych doświadczeń przynosiło od teraz oczekiwane, wymierne korzyści obu stronom – komentuje Joanna Hirsz, Senior Consultant Customer, współautorka Kodeksu Agenta Pro.

Różne etapy kontaktu z klientem

Autorzy Kodeksu wzięli pod lupę poszczególne etapy kontaktu z klientem i wskazali kluczowe momenty każdej ze ścieżek zakupu nieruchomości, poruszając przy tym dodatkowo temat najmu. Podpowiadają, co zrobić, by pozytywnie zaskoczyć, uniknąć kłopotliwych sytuacji oraz jak pozostawić po sobie świetne wrażenie. Każdy krok był opracowywany wspólnie na warsztatach, w których wzięli udział członkowie zespołu Otodom oraz zwycięzcy konkursu Lider Nieruchomości 2021.

– Oczekiwania klientów, chociaż różne, sprowadzają się do wspólnego mianownika – klienci poszukują pomocy rzetelnej i skrojonej na miarę. Chcą pracować z agentem, który przeprowadzi ich przez cały proces (kupna, sprzedaży, najmu) możliwie bezstresowo, a na pewno sprawnie, bezpiecznie i z sukcesem – komentuje Izabela Sobańska-Synowiec, B2B Marketing Manager, Otodom.

Nowoczesne narzędzia agentów

Istotnym elementem codziennej pracy Agenta Pro są narzędzia, z których korzysta, aby odpowiadać na potrzeby klientów. Ci, świadomi swoich oczekiwań, jako najbardziej pożądane wskazują rozwiązania, które ułatwiają im podjęcie decyzji w procesie zakupu lub najmu nieruchomości. Jednym z nich jest np. wirtualny spacer 3D, który docenia aż 63% klientów[1]. Równie ważny jest dostęp do jak największej liczby (powyżej 10) wysokiej jakości profesjonalnych zdjęć wykonanych przy dobrym oświetleniu (55%). Perfekcyjna prezentacja nieruchomości to jednak nie wszystko. Aż 61% respondentów twierdzi, że nie mniej ważny jest certyfikat najemcy. To nowatorskie narzędzie pozwala szybko i efektywnie zweryfikować osoby zainteresowane najmem mieszkania. Ogranicza formalności do minimum i zwiększa bezpieczeństwo przy zawieraniu umowy. Potwierdza tożsamość, sprawdza historię kredytową, a także weryfikuje czy zarobki najemcy będą wystarczające na spłatę zobowiązań. Kolejnym narzędziem, z którego chętnie korzystają klienci(66%) jest wirtualny remont. To usługa, dzięki której, bez konieczności przeprowadzania generalnego remontu, możemy zobaczyć odmienione wnętrza nieruchomości i ich ukryty potencjał. Dzięki nim można zwizualizować marzenia nawet najbardziej wymagających klientów i ułatwić im podjęcie decyzji.

Edukacja to klucz do sukcesu

Kodeks Agenta Pro powstał dzięki zaangażowaniu Liderów Nieruchomości 2021 oraz zewnętrznych ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości, m.in. Piotra Buckiego czy Wojciecha i Izy Ławniczaków. Ci podzielili się swoją wiedzą i najlepszymi praktykami, które skutecznie pomagają w codziennej pracy. Poprzez inicjatywę Kodeksu Agenta PRO, Otodom edukuje rynek, ale też konsumenta na temat dostępnych narzędzi oraz rozwiązań, jakie warto stosować, by wyznaczać najwyższe standardy w całej branży.

– Mamy świadomość, że firmy odnoszą sukcesy biznesowe, jeśli swoje działania zaczynają od zrozumienia klienta, a procesy (nawet te rutynowe) mądrze dopasowują do jego oczekiwań. Do pracy nad Kodeksem zaprosiliśmy więc grono ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości. Sercem projektu były warsztaty z doświadczonymi praktykami, czyli Liderami Nieruchomości 2021, z którymi ułożyliśmy kluczowe punkty styku dla ścieżek zakupu, sprzedaży oraz najmu. Warto na koniec dodać, że Kodeks Agenta PRO to dopełnienie działań toczących się już od dłuższego czasu w ramach szerszego projektu Otodom – Agenta PRO – podsumowuje Jakub Kląskała, Head of Operations, Otodom.

[1] Badanie „Wizerunek pośrednika nieruchomości” Otodom, 2021 r.

Udostępnij

Najnowsze historie

Website preview
Jawność cen. Nowe obowiązki deweloperów i nierozstrzygnięte pytania
Komentuje: Katarzyna Kuniewicz, dyrektorka badań rynku Otodom
media.otodom.pl
Website preview
Nie tylko rekordowe wzrosty. Rynek najmu zmienia zasady gry, stawiając na personalizację
W sierpniu 2025 roku podaż mieszkań przeznaczonych na wynajem wzrosła o ponad 5% miesiąc do miesiąca. W tym samym czasie liczba odpowiedzi na ogłoszenia zwiększyła się o 17% względem lipca i aż o 16% w ujęciu rocznym. W ostatnich siedmiu latach wyższy wynik pojawił się jedynie raz – w marcu 2022, tuż po wybuchu wojny w Ukrainie. Na rynku coraz wyraźniej widać też trend personalizacji – właściciele lokali precyzyjnie wskazują, do kogo kierują swoje oferty. 
media.otodom.pl
Website preview
Synowie, ojcowie, wnukowie. Mężczyźni przejmują opiekę i zmieniają adres
Jak wskazuje raport Otodom „Sens(y) zmian mieszkaniowych”, wielopokoleniowi opiekunowie, czyli osoby przeprowadzające się z potrzeby wsparcia bliskich, najczęściej wracają do małych miast i wsi. Co zaskakujące, w tej roli częściej występują mężczyźni (53%). W nowym domu zyskują średnio 27 mkw. dodatkowej przestrzeni, ale brakuje im wygód codziennego życia i dostępu do usług, a niemal połowa przyznaje, że tęskni za dawnym otoczeniem.
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl