Jak podbić rynek nieruchomości?

Najlepsze praktyki agentów nieruchomości w Kodeksie Agenta Pro

Co sprawia, że jesteśmy zadowoleni ze współpracy z agentem nieruchomości? Jakie praktyczne rozwiązania powodują, że współpraca na linii agent i klient przebiega efektywnie? Na te i wiele innych pytań odpowiada Kodeks Agenta Pro – zbiór najlepszych praktyk zebranych przez laureatów i ekspertów w ramach prestiżowego konkursu Lider Nieruchomości Otodom. Dzięki wskazówkom i radom, z których mogą korzystać zarówno klienci, jak i agenci, wspólne poszukiwanie nieruchomości, będzie jeszcze prostszym i przyjemniejszym procesem.

– Opanowanie na co dzień wszystkich wymiarów zarządzania doświadczeniem klienta – bez wcześniej przygotowanej strategii – jest niemal niewykonalne. Dlatego profesjonalne firmy, wdrażają standardy obsługi swoich klientów. Kodeks Agenta Pro jest właśnie takim solidnym punktem oparcia dla każdej agencji nieruchomości w Polsce. Stworzyliśmy go, aby budowanie pozytywnych, trwałych doświadczeń przynosiło od teraz oczekiwane, wymierne korzyści obu stronom – komentuje Joanna Hirsz, Senior Consultant Customer, współautorka Kodeksu Agenta Pro.

Różne etapy kontaktu z klientem

Autorzy Kodeksu wzięli pod lupę poszczególne etapy kontaktu z klientem i wskazali kluczowe momenty każdej ze ścieżek zakupu nieruchomości, poruszając przy tym dodatkowo temat najmu. Podpowiadają, co zrobić, by pozytywnie zaskoczyć, uniknąć kłopotliwych sytuacji oraz jak pozostawić po sobie świetne wrażenie. Każdy krok był opracowywany wspólnie na warsztatach, w których wzięli udział członkowie zespołu Otodom oraz zwycięzcy konkursu Lider Nieruchomości 2021.

– Oczekiwania klientów, chociaż różne, sprowadzają się do wspólnego mianownika – klienci poszukują pomocy rzetelnej i skrojonej na miarę. Chcą pracować z agentem, który przeprowadzi ich przez cały proces (kupna, sprzedaży, najmu) możliwie bezstresowo, a na pewno sprawnie, bezpiecznie i z sukcesem – komentuje Izabela Sobańska-Synowiec, B2B Marketing Manager, Otodom.

Nowoczesne narzędzia agentów

Istotnym elementem codziennej pracy Agenta Pro są narzędzia, z których korzysta, aby odpowiadać na potrzeby klientów. Ci, świadomi swoich oczekiwań, jako najbardziej pożądane wskazują rozwiązania, które ułatwiają im podjęcie decyzji w procesie zakupu lub najmu nieruchomości. Jednym z nich jest np. wirtualny spacer 3D, który docenia aż 63% klientów[1]. Równie ważny jest dostęp do jak największej liczby (powyżej 10) wysokiej jakości profesjonalnych zdjęć wykonanych przy dobrym oświetleniu (55%). Perfekcyjna prezentacja nieruchomości to jednak nie wszystko. Aż 61% respondentów twierdzi, że nie mniej ważny jest certyfikat najemcy. To nowatorskie narzędzie pozwala szybko i efektywnie zweryfikować osoby zainteresowane najmem mieszkania. Ogranicza formalności do minimum i zwiększa bezpieczeństwo przy zawieraniu umowy. Potwierdza tożsamość, sprawdza historię kredytową, a także weryfikuje czy zarobki najemcy będą wystarczające na spłatę zobowiązań. Kolejnym narzędziem, z którego chętnie korzystają klienci(66%) jest wirtualny remont. To usługa, dzięki której, bez konieczności przeprowadzania generalnego remontu, możemy zobaczyć odmienione wnętrza nieruchomości i ich ukryty potencjał. Dzięki nim można zwizualizować marzenia nawet najbardziej wymagających klientów i ułatwić im podjęcie decyzji.

Edukacja to klucz do sukcesu

Kodeks Agenta Pro powstał dzięki zaangażowaniu Liderów Nieruchomości 2021 oraz zewnętrznych ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości, m.in. Piotra Buckiego czy Wojciecha i Izy Ławniczaków. Ci podzielili się swoją wiedzą i najlepszymi praktykami, które skutecznie pomagają w codziennej pracy. Poprzez inicjatywę Kodeksu Agenta PRO, Otodom edukuje rynek, ale też konsumenta na temat dostępnych narzędzi oraz rozwiązań, jakie warto stosować, by wyznaczać najwyższe standardy w całej branży.

– Mamy świadomość, że firmy odnoszą sukcesy biznesowe, jeśli swoje działania zaczynają od zrozumienia klienta, a procesy (nawet te rutynowe) mądrze dopasowują do jego oczekiwań. Do pracy nad Kodeksem zaprosiliśmy więc grono ekspertów z różnych dziedzin szeroko pojętego marketingu oraz branży nieruchomości. Sercem projektu były warsztaty z doświadczonymi praktykami, czyli Liderami Nieruchomości 2021, z którymi ułożyliśmy kluczowe punkty styku dla ścieżek zakupu, sprzedaży oraz najmu. Warto na koniec dodać, że Kodeks Agenta PRO to dopełnienie działań toczących się już od dłuższego czasu w ramach szerszego projektu Otodom – Agenta PRO – podsumowuje Jakub Kląskała, Head of Operations, Otodom.

[1] Badanie „Wizerunek pośrednika nieruchomości” Otodom, 2021 r.

Share

Najnowsze historie

Website preview
Dlaczego nowe mieszkanie bez balkonu jest droższe?
Na polskim rynku mieszkaniowym balkon od lat postrzegany jest jako jedno z najbardziej pożądanych udogodnień. Wydawać by się mogło, że podwyższa ono cenę nieruchomości. Pod prąd idzie rynek deweloperski, gdzie za metr kwadratowy mieszkania bez balkonu czy ogrodu zapłacimy średnio 16% więcej niż za lokal z takim udogodnieniem. Z czego to wynika?
media.otodom.pl
Website preview
Rynek mieszkaniowy na hamulcu. Po majowym odbiciu – chłodny czerwiec
Po majowym odbiciu rynek deweloperski znów zwolnił. W czerwcu na siedmiu największych rynkach sprzedano niespełna 3,1 tys. mieszkań, co pokazuje, że efekt obniżki stóp procentowych był jedynie chwilowy. Uwagę zwraca też wyraźna przewaga popytu nad nową podażą – takiej dysproporcji nie widziano od września 2023 roku, kiedy rynek napędzał program „Bezpieczny Kredyt 2%”. Spadki nie ominęły również rynku wtórnego, gdzie maleje zarówno liczba ofert, jak i aktywność kupujących.
media.otodom.pl
Website preview
Co kształtuje dziś rynek mieszkaniowy w Polsce?
Ceny, podaż i zmiany prawa. Komentarz rynkowy Katarzyny Kuniewicz, dyrektorki działu badań w Otodom
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl