Do OLX Group dołącza obido, innowacyjna platforma dla deweloperów mieszkaniowych

Do OLX Group dołącza obido, innowacyjna platforma dla deweloperów mieszkaniowych

OLX Group, wiodąca globalna sieć serwisów ogłoszeniowych, nabyła obido, innowacyjny serwis łączący deweloperów mieszkaniowych z potencjalnymi klientami. Obido uzupełnia portfolio OLX Group w Polsce i razem z innymi najpopularniejszymi serwisami, OLX i Otodom, będzie jeszcze skuteczniej wspierać Polaków w zakupie i sprzedaży nieruchomości. Zyskuje też nowe możliwości rozwoju, oparte na doświadczeniu i popularności liderów w Polsce oraz kilkudziesięciu serwisów z ponad 30 krajów.

Obido wpisuje się w nasze strategiczne plany rozwoju rynku pierwotnego, który odpowiada za 45% wartości rynku mieszkaniowego w Polsce. Dzięki transakcji zwiększymy specjalizację w segmencie nowych mieszkań i domów. Wymagania klientów deweloperów oraz samych deweloperów są bardzo wysokie i zróżnicowane. Obido będzie doskonałą odpowiedzią na to wyzwanie.  – podkreśla Monika Rudnicka, General Manager Real Estate Europe w OLX Group.
Misją obido jest stworzenie nowego standardu w poszukiwaniu mieszkania lub domu, aby było ono maksymalnie efektywne, przyjemne i naturalne. Dzięki transakcji będziemy mogli jeszcze lepiej ją realizować. Pozwoli nam na umocnienie pozycji w Polsce, a w przyszłości może umożliwić ekspansję na rynki zagraniczne. – podkreślają Marian Bruliński i Paweł Gniadkowski – założyciele obido.

Obido to spółka technologiczna, która od 5 lat tworzy innowacyjne rozwiązania dla rynku nieruchomości, m. in. platformę, która dzięki zaawansowanym algorytmom wspomaganym przez sztuczną inteligencję pozwala skutecznie łączyć deweloperów i klientów poszukujących nowych mieszkań. W 2019 i 2020 obido uznane zostało przez Deloitte za jedną z dwudziestu najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w naszej części świata. Obido dołączając do OLX Group wzmacnia Otodom i OLX, najpopularniejsze w Polsce serwisy ogłoszeniowe z nieruchomościami. 

Obido zachowa swoją markę, model biznesowy i będzie funkcjonowało równolegle do OLX i Otodom. Firma zapowiada dodatkowe rekrutacje, które mają wzmocnić zespoły odpowiedzialne za rozwój rynku pierwotnego w OLX Group.

OLX Group

OLX Group to najszybciej rozwijająca się sieć serwisów ogłoszeniowych na świecie. Co miesiąc korzysta z nich 300 milionów użytkowników w ponad 30 krajach. W Polsce znana jest m. in. z prowadzenia serwisów OLX, Otomoto, Otodom czy Fixly. Do czołowych marek OLX Group w segmencie nieruchomości należą też Imovirtual (Portugalia), Storia (Rumunia), Property24 (RPA) czy Properati działające w krajach Ameryki Łacińskiej. Wszystkie pomagają łączyć obie strony transakcji w sprytny i wygodny dla klientów sposób. OLX Group napędza zespół ponad 10 tysięcy pracowników z całego świata. Więcej na www.olxgroup.com

OLX Group jest częścią Prosus, globalnej grupy internetowej, która jest jednym z największych inwestorów technologicznych świata. Prosus jest notowany na giełdach w Amsterdamie (AEX:PRX) i Johannesburgu (XJSE:PRX), a jego większościowym udziałowcem jest Naspers. Więcej informacji o firmach i inwestycjach Prosus znaleźć można na stronie www.prosus.com 

Obido

Obido to spółka technologiczna działająca na polskim rynku od 2016 roku. Stworzyła m. in. zyskującą uznanie platformę marketingową łączącą deweloperów i klientów poszukujących nowych mieszkań. Wyróżnia ją innowacyjny model biznesowy, skupienie na potrzebach klientów i zaawansowane algorytmy wspomagane AI, które pomagają znaleźć mieszkania najlepiej spełniające oczekiwania użytkowników. Więcej na www.obido.pl

Jarosław Krawczyk
Jarosław Krawczyk Otodom - kontakt dla mediów

 

 

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce. Umożliwia swoim użytkownikom wyszukanie, przeglądanie i zamieszczanie ogłoszeń sprzedaży i wynajmu nieruchomości: w szczególności mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich, biur czy lokali. Każdego dnia z serwisu Otodom korzysta średnio ponad 320 tys. osób, a 50 procent użytkowników robi to korzystając z mobilnej strony lub aplikacji. Codziennie pojawia się w nim średnio 6 tysięcy nowych ofert. W listopadzie  2019 serwis odwiedziło ponad 2,9 mln realnych użytkowników. Daje to Otodom pierwsze miejsce wśród serwisów specjalizujących się w ogłoszeniach nieruchomości. Dane te potwierdza niezależny audyt Gemius/PBI.