Do OLX Group dołącza obido, innowacyjna platforma dla deweloperów mieszkaniowych

OLX Group, wiodąca globalna sieć serwisów ogłoszeniowych, nabyła obido, innowacyjny serwis łączący deweloperów mieszkaniowych z potencjalnymi klientami. Obido uzupełnia portfolio OLX Group w Polsce i razem z innymi najpopularniejszymi serwisami, OLX i Otodom, będzie jeszcze skuteczniej wspierać Polaków w zakupie i sprzedaży nieruchomości. Zyskuje też nowe możliwości rozwoju, oparte na doświadczeniu i popularności liderów w Polsce oraz kilkudziesięciu serwisów z ponad 30 krajów.

Obido wpisuje się w nasze strategiczne plany rozwoju rynku pierwotnego, który odpowiada za 45% wartości rynku mieszkaniowego w Polsce. Dzięki transakcji zwiększymy specjalizację w segmencie nowych mieszkań i domów. Wymagania klientów deweloperów oraz samych deweloperów są bardzo wysokie i zróżnicowane. Obido będzie doskonałą odpowiedzią na to wyzwanie. ​ – podkreśla Monika Rudnicka, General Manager Real Estate Europe w OLX Group.
Misją obido jest stworzenie nowego standardu w poszukiwaniu mieszkania lub domu, aby było ono maksymalnie efektywne, przyjemne i naturalne. Dzięki transakcji będziemy mogli jeszcze lepiej ją realizować. Pozwoli nam na umocnienie pozycji w Polsce, a w przyszłości może umożliwić ekspansję na rynki zagraniczne. – podkreślają Marian Bruliński i Paweł Gniadkowski – założyciele obido.

Obido to spółka technologiczna, która od 5 lat tworzy innowacyjne rozwiązania dla rynku nieruchomości, m. in. platformę, która dzięki zaawansowanym algorytmom wspomaganym przez sztuczną inteligencję pozwala skutecznie łączyć deweloperów i klientów poszukujących nowych mieszkań. W 2019 i 2020 obido uznane zostało przez Deloitte za jedną z dwudziestu najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w naszej części świata. Obido dołączając do OLX Group wzmacnia Otodom i OLX, najpopularniejsze w Polsce serwisy ogłoszeniowe z nieruchomościami. 

Obido zachowa swoją markę, model biznesowy i będzie funkcjonowało równolegle do OLX i Otodom. Firma zapowiada dodatkowe rekrutacje, które mają wzmocnić zespoły odpowiedzialne za rozwój rynku pierwotnego w OLX Group.

OLX Group

OLX Group to najszybciej rozwijająca się sieć serwisów ogłoszeniowych na świecie. Co miesiąc korzysta z nich 300 milionów użytkowników w ponad 30 krajach. W Polsce znana jest m. in. z prowadzenia serwisów OLX, Otomoto, Otodom czy Fixly. Do czołowych marek OLX Group w segmencie nieruchomości należą też Imovirtual (Portugalia), Storia (Rumunia), Property24 (RPA) czy Properati działające w krajach Ameryki Łacińskiej. Wszystkie pomagają łączyć obie strony transakcji w sprytny i wygodny dla klientów sposób. OLX Group napędza zespół ponad 10 tysięcy pracowników z całego świata. Więcej na www.olxgroup.com

OLX Group jest częścią Prosus, globalnej grupy internetowej, która jest jednym z największych inwestorów technologicznych świata. Prosus jest notowany na giełdach w Amsterdamie (AEX:PRX) i Johannesburgu (XJSE:PRX), a jego większościowym udziałowcem jest Naspers. Więcej informacji o firmach i inwestycjach Prosus znaleźć można na stronie www.prosus.com 

Obido

Obido to spółka technologiczna działająca na polskim rynku od 2016 roku. Stworzyła m. in. zyskującą uznanie platformę marketingową łączącą deweloperów i klientów poszukujących nowych mieszkań. Wyróżnia ją innowacyjny model biznesowy, skupienie na potrzebach klientów i zaawansowane algorytmy wspomagane AI, które pomagają znaleźć mieszkania najlepiej spełniające oczekiwania użytkowników. Więcej na www.obido.pl

 

 

Share

Najnowsze historie

Website preview
Dlaczego nowe mieszkanie bez balkonu jest droższe?
Na polskim rynku mieszkaniowym balkon od lat postrzegany jest jako jedno z najbardziej pożądanych udogodnień. Wydawać by się mogło, że podwyższa ono cenę nieruchomości. Pod prąd idzie rynek deweloperski, gdzie za metr kwadratowy mieszkania bez balkonu czy ogrodu zapłacimy średnio 16% więcej niż za lokal z takim udogodnieniem. Z czego to wynika?
media.otodom.pl
Website preview
Rynek mieszkaniowy na hamulcu. Po majowym odbiciu – chłodny czerwiec
Po majowym odbiciu rynek deweloperski znów zwolnił. W czerwcu na siedmiu największych rynkach sprzedano niespełna 3,1 tys. mieszkań, co pokazuje, że efekt obniżki stóp procentowych był jedynie chwilowy. Uwagę zwraca też wyraźna przewaga popytu nad nową podażą – takiej dysproporcji nie widziano od września 2023 roku, kiedy rynek napędzał program „Bezpieczny Kredyt 2%”. Spadki nie ominęły również rynku wtórnego, gdzie maleje zarówno liczba ofert, jak i aktywność kupujących.
media.otodom.pl
Website preview
Co kształtuje dziś rynek mieszkaniowy w Polsce?
Ceny, podaż i zmiany prawa. Komentarz rynkowy Katarzyny Kuniewicz, dyrektorki działu badań w Otodom
media.otodom.pl

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl