Do OLX Group dołącza obido, innowacyjna platforma dla deweloperów mieszkaniowych

OLX Group, wiodąca globalna sieć serwisów ogłoszeniowych, nabyła obido, innowacyjny serwis łączący deweloperów mieszkaniowych z potencjalnymi klientami. Obido uzupełnia portfolio OLX Group w Polsce i razem z innymi najpopularniejszymi serwisami, OLX i Otodom, będzie jeszcze skuteczniej wspierać Polaków w zakupie i sprzedaży nieruchomości. Zyskuje też nowe możliwości rozwoju, oparte na doświadczeniu i popularności liderów w Polsce oraz kilkudziesięciu serwisów z ponad 30 krajów.

Obido wpisuje się w nasze strategiczne plany rozwoju rynku pierwotnego, który odpowiada za 45% wartości rynku mieszkaniowego w Polsce. Dzięki transakcji zwiększymy specjalizację w segmencie nowych mieszkań i domów. Wymagania klientów deweloperów oraz samych deweloperów są bardzo wysokie i zróżnicowane. Obido będzie doskonałą odpowiedzią na to wyzwanie. ​ – podkreśla Monika Rudnicka, General Manager Real Estate Europe w OLX Group.
Misją obido jest stworzenie nowego standardu w poszukiwaniu mieszkania lub domu, aby było ono maksymalnie efektywne, przyjemne i naturalne. Dzięki transakcji będziemy mogli jeszcze lepiej ją realizować. Pozwoli nam na umocnienie pozycji w Polsce, a w przyszłości może umożliwić ekspansję na rynki zagraniczne. – podkreślają Marian Bruliński i Paweł Gniadkowski – założyciele obido.

Obido to spółka technologiczna, która od 5 lat tworzy innowacyjne rozwiązania dla rynku nieruchomości, m. in. platformę, która dzięki zaawansowanym algorytmom wspomaganym przez sztuczną inteligencję pozwala skutecznie łączyć deweloperów i klientów poszukujących nowych mieszkań. W 2019 i 2020 obido uznane zostało przez Deloitte za jedną z dwudziestu najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w naszej części świata. Obido dołączając do OLX Group wzmacnia Otodom i OLX, najpopularniejsze w Polsce serwisy ogłoszeniowe z nieruchomościami. 

Obido zachowa swoją markę, model biznesowy i będzie funkcjonowało równolegle do OLX i Otodom. Firma zapowiada dodatkowe rekrutacje, które mają wzmocnić zespoły odpowiedzialne za rozwój rynku pierwotnego w OLX Group.

OLX Group

OLX Group to najszybciej rozwijająca się sieć serwisów ogłoszeniowych na świecie. Co miesiąc korzysta z nich 300 milionów użytkowników w ponad 30 krajach. W Polsce znana jest m. in. z prowadzenia serwisów OLX, Otomoto, Otodom czy Fixly. Do czołowych marek OLX Group w segmencie nieruchomości należą też Imovirtual (Portugalia), Storia (Rumunia), Property24 (RPA) czy Properati działające w krajach Ameryki Łacińskiej. Wszystkie pomagają łączyć obie strony transakcji w sprytny i wygodny dla klientów sposób. OLX Group napędza zespół ponad 10 tysięcy pracowników z całego świata. Więcej na www.olxgroup.com

OLX Group jest częścią Prosus, globalnej grupy internetowej, która jest jednym z największych inwestorów technologicznych świata. Prosus jest notowany na giełdach w Amsterdamie (AEX:PRX) i Johannesburgu (XJSE:PRX), a jego większościowym udziałowcem jest Naspers. Więcej informacji o firmach i inwestycjach Prosus znaleźć można na stronie www.prosus.com 

Obido

Obido to spółka technologiczna działająca na polskim rynku od 2016 roku. Stworzyła m. in. zyskującą uznanie platformę marketingową łączącą deweloperów i klientów poszukujących nowych mieszkań. Wyróżnia ją innowacyjny model biznesowy, skupienie na potrzebach klientów i zaawansowane algorytmy wspomagane AI, które pomagają znaleźć mieszkania najlepiej spełniające oczekiwania użytkowników. Więcej na www.obido.pl

 

 

Udostępnij

Najnowsze historie

Website preview
Boom bez podwyżek – zaskakujący wrzesień na rynku najmu
Rekordowa liczba ofert, drugi najwyższy poziom popytu od 2018 roku i… niemal zerowe zmiany cen. Wrzesień 2025 przyniósł zaskoczenie na rynku najmu. Jak wskazują dane Otodom, liczba aktywnych ofert była o 15% wyższa niż miesiąc wcześniej, odpowiedzi na nie wzrosły o 40% rok do roku, podczas gdy zmiana cen sięgnęła symbolicznie 1%. Ten wyjątkowy miesiąc pokazuje, że polski rynek najmu dojrzewa, a jego kształt coraz mocniej współtworzą nie tylko studenci, ale także młodzi z pokolenia Z.
media.otodom.pl
Website preview
Sąsiedzka życzliwość cenniejsza niż widok z okna. Czy relacje stają się nową walutą rynku mieszkaniowego?
W czasach setek znajomości online, mieszkańcy Polski na nowo zaczynają doceniać wartość prawdziwych więzi. 49% wskazuje możliwość nawiązania nowych znajomości jako ważny powód przeprowadzki, a 41% ma znajomych lub przyjaciół w okolicy, do której się przenosi. Mieszkanie przestaje być tylko inwestycją w metry, a staje się inwestycją w relacje. Tylko jak budować wspólnotę w kraju, w którym 48% odczuwa brak lokalnych liderów, zdolnych pchnąć sąsiedzkie inicjatywy do przodu?
media.otodom.pl
Website preview

Aktualizacje w Twojej skrzynce pocztowej

Klikając "Subskrybuj", potwierdzam, że zapoznałem się z Polityka prywatności i wyrażam na nią zgodę.

Więcej o Otodom

Otodom to najpopularniejszy serwis nieruchomości w Polsce, co potwierdza prowadzone cyklicznie niezależne badanie Mediapanel Gemius. Każdego miesiąca trafia do nas ponad 6 mln realnych użytkowników*, by przeglądać i zamieszczać ogłoszenia sprzedaży i wynajmu nieruchomości: mieszkań, domów, inwestycji deweloperskich czy biur. Otodom nie tylko daje dostęp do ogromnej bazy ogłoszeń, ale też sprawia, że rynek nieruchomości jest bardziej dostępny dla wszystkich interesariuszy: wspiera w transakcjach, wprowadza nowatorskie narzędzia jak np. Otodom Analytics, dzieli się wiedzą ekspertów i najświeższymi danymi, które pozyskuje także w dedykowanych badaniach. Otodom jest częścią Grupy OLX, która prowadzi m.in. serwisy OLX, Otomoto, Fixly i obido.

* wg danych za grudzień 2024 r.

Kontakt

Biuro Prasowe Otodom: Linkleaders

otodom@linkleaders.pl

www.otodom.pl